لوازم و ابزار نوشتاری

معرفی بهترین مارک مداد کنته بازار

معرفی بهترین مارک مداد کنته بازار

هنر و به‌خصوص طراحی و نقاشی از دیرباز موردتوجه افراد زیادی بوده و همین توجه سبب به‌وجودآمدن سبک‌هایی شده که در نوع خود بی‌نظیر هستند. یکی از روش‌های بسیار پر طرف‌دار در طراحی شیوه سیاه‌قلم بوده که در آن از ابزار و مدادهای مختلفی مانند مداد کنته بهره می‌برند. این مداد ترکیباتی متمایز از مداد زغال داشته و می‌تواند در طیف رنگی وسیعی تولید شود. هم اکنون برندهای زیادی در دنیا مشغول به ساخت چنین مدادی هستند و ما می‌خواهیم برای شما بهترین مارک مداد کنته را معرفی کنیم.

درصورتی‌که شما به‌تازگی هنرآموزی را آغاز کرده‌اید و بین ده‌ها برند تولیدکننده مداد کنته سردرگم مانده‌اید، این مقاله می‌تواند برایتان راهنمای خوبی باشد. ما برندها را از جوانب مختلف مثل قیمت، کیفیت، سهولت در استفاده و… بررسی و مقایسه خواهیم کرد تا بتوانید ساده‌تر تصمیم‌گیری کنید. همچنین باید اشاره کنیم که اگر می‌خواهید همه ابزار و وسایل طراحی و نقاشی را به‌صورت اصل و با بهترین قیمت تهیه کنید، فروشگاه اینترنتی پینسیل بهترین گزینه برای شماست!

بررسی برند ام کیو

اولین برندی که می‌خواهیم به سراغ آن برویم، برند ام کیو است. مدادهای کنته ام کیو در کشور چین تولید می‌شوند و می‌تواند گفت که متریال نسبتاً متوسطی دارند. از ویژگی‌های مثبت این مارک می‌توان به اقتصادی بودن آن اشاره کرد. درصورتی‌که شما تازه‌کار هستید و به دنبال بهترین مارک مداد کنته می‌گردید؛ اما نمی‌خواهید برای شروع هزینه زیادی پرداخت کنید، این گزینه برایتان بسیار مناسب است. البته باید در نظر داشته باشید که نمی‌توانید مانند سایر مدادها از آن استفاده کنید چون که به‌راحتی می‌شکند.

بافت اکثر مدادهای کنته برند ام کیو خشک است و بیشتر برای تمرین‌های دست‌ورزی و طراحی‌های غیرحرفه‌ای پیشنهاد می‌شود. همچنین باید در نظر داشته باشید که برای تیز کردن نوک این مداد حتماً باید آن را با کاتر بتراشید. برخی از مدل‌های مداد ام کیو کم‌رنگ‌تر از کنته‌های معروف و مطرح هستند که البته دلیل آن وجود مقداری ناخالصی در ترکیبات آن است. به‌طورکلی ام کیو در لیست بهترین مارک مداد کنته برای مبتدی‌ها به علت اقتصادی بودن قرار می‌گیرد.

آشنایی با برند ماریس

یکی از برندهای معروف در سطح ضعیف تا متوسط که علاوه بر قیمت مناسب کیفیت قابل قبولی هم دارد، مارک ماریس است. این برند قدری از ام کیو گران‌تر بوده و کیفیت قوی‌تری نیز دارد اما بااین‌حال در دسته‌بندی مدادهای کنته معمولی جای می‌گیرد. درصورتی‌که شما مبتدی تا نیمه‌حرفه‌ای هستید، می‌توانید برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها این برند را انتخاب کنید. مغز مداد کنته ماریس از ام کیو نرم‌تر است اما بااین‌حال در صورت فشار نامتعارف به‌سادگی می‌شکند.

به‌هیچ‌وجه برای تیز کردن نوک این محصول از مدادتراش استفاده نکنید. بسیاری از کاربران این مداد را نیز کم‌رنگ توصیف کرده‌اند که می‌تواند به‌خاطر ارزش مالی پایین آن باشد چراکه در ترکیباتش از متریال‌های متوسط و معمولی استفاده شده است. درصورتی‌که به دنبال تهیه یک مداد کنته معمولی اما راضی‌کننده می‌گردید، برند ماریس می‌تواند بهترین مارک مداد کنته در این دسته باشد.

معرفی بهترین مارک مداد کنته بازار

درباره برند کرتاکالر بیشتر بدانیم.

یکی از برندهای حرفه‌ای و بسیار پرطرف‌دار در زمینه تولید مدادهای کنته کرتاکالر بوده که محصولاتش در اتریش ساخته شده و در سراسر دنیا به فروش می‌رسد. بسیاری از هنرجویانی که به‌تازگی وارد سطح حرفه‌ای می‌شوند مستقیم به سراغ همین برند می‌روند چراکه علاوه بر داشتن قیمت نسبتاً مناسب از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار است. خوشبختانه این برند در کنار محوکنندگی بسیار عالی، هیچ‌گونه کثیفی اضافه‌ای نداشته و همه افراد می‌توانند با آن تجربه یک طراحی ایده‌آل را داشته باشند.

بسیاری از اساتیدی که سیاه‌قلم تدریس می‌کنند، کرتاکالر را بهترین مارک مداد کنته می‌دانند چراکه بسیار تخصصی در این زمینه کار می‌کند و بازه وسیعی از مدادها با مشخصات و ویژگی‌های متنوع را تولید کرده است. در این باره بهتر است بدانید که محصولات کرتاکالر از حدود 50 هزارتومان تا بیش از 190 تومان می‌رسند و این به علت وجود کیفیت و مرغوبیت در همه تولیدات است. جالب است بدانید که این شرکت مدادهای کنته را در رنگ‌های مختلفی تولید کرده است و شما می‌توانید بسته‌های 3،7 و ۱۰تایی آن را تهیه کنید.

مدادهای کنته حرفه‌ای پاریس

برند پاریس از دیگر مارک‌های بسیار حرفه‌ای و البته پر طرف‌دار در زمینه طراحی سیاه‌قلم بوده که محصولات بی‌نظیری را به بازار عرضه کرده است. تقریباً همه اساتید و طراحان زبردست برند فرانسوی پاریس را می‌شناسند و تجربه کار با آن را داشته‌اند. پاریس انواع مداد کنته برای تکنیک‌ها و طراحی‌های مختلف را تولید کرده و جای هیچ کمبودی باقی نگذاشته است. با بررسی مدادهای پاریس متوجه می‌شوید که بسیار نرم بوده و در آنها کمترین ناخالصی به چشم نمی‌خورد.

همین مسئله سبب شده نرمی ایده‌آلی داشته باشد اما برای هنرآموزان مبتدی توصیه نمی‌شود چون به قدرت و مهارت دست زیادی نیاز دارد. این مداد بسیار پررنگ بوده و اثر خوبی روی کاغذ به جا می‌گذارد اما بهتر است دقت کنید که با پاک‌کن نمی‌توانید آن را به‌صورت کلی پاک‌کنید و تنها مقداری کم‌رنگ می‌شود. نکته دیگر در مورد مدادهای پاریس این است که در صورت واردشدن ضربه، از داخل دچار شکستگی می‌شوند و باید همیشه در کاور باشند. البته این مورد ضعف مداد نیست و علت آن خلوص بالای مواد موجود در مغز است.

با اینکه این برند در رده حرفه‌ای می‌تواند در صدر لیست بهترین مارک مداد کنته باشد، اما شاید تنها مسئله‌ای که درمورد مدادهای پاریس مطرح می‌شود قیمت بالای آنها است. اگر بخواهید مدادهای کنته پاریس را به‌صورت تک قلمی خریداری کنید حداقل باید چیزی حدود 70 الی 80 هزارتومان پرداخت کنید. مداد پاستل کنته پاریس یکی از گران‌ترین مدادهای طراحی بوده که قیمتی حدود 160 هزار تومان دارد! بسته‌های چندتایی این برند نیز از یک میلیون شروع می‌شود و تا 4 میلیون نیز می‌رسد!

معرفی بهترین مارک مداد کنته بازار

نگاهی به مدادهای کنته فابرکاستل

یکی از برندهای بسیار مطرح در حوزه لوازم‌تحریر و ابزار طراحی، فابرکاستل بوده که محصولات بسیار متنوعی برای انواع کارهای هنری تهیه می‌کند. این برند آلمانی نیز از بهترین و حرفه‌ای‌ترین مارک‌ها در زمینه تولید مدادهای کنته به شمار می‌رود و می‌تواند نظر هر هنرآموزی را به خود جلب کند. از ویژگی‌های مثبت این محصول می‌توان به دوام بسیار بالایی که دارد اشاره کنیم. همچنین این مدل مانند سایر مدل‌های تخصصی از کثیف شدن دست و پخش شدن رنگ جلوگیری می‌کند.

این مداد از نظر نرم بودن و کیفیت رنگ عالی است و می‌توانید حتی باریک‌ترین و ظریف‌ترین خطوط را نیز به بهترین شکل با آن بکشید. بهتر است در نظر داشته باشید که برای تولید مدادهای این برند نیز متریال‌های بسیار مرغوب و فرایندهای صنعتی بسیار پیچیده‌ای طی شده و به‌تبع قیمتی نزدیک به محصولات پاریس دارد. بااین‌حال اما فابرکاستل را می‌توان در گروه بهترین مارک مداد کنته جا داد چراکه قیمت بسته‌های چندتایی آن در مقایسه با برند پاریس بسیار اقتصادی‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

کلام آخر

ما در این مقاله برای شما تعدادی از معروف‌ترین برندهای فعال در زمینه تولید مداد کنته را معرفی کرده و نقاط قوت و ضعفشان را شرح دادیم. درصورتی‌که شما یک طراح آماتور و تازه‌کار هستید می‌توانید از برند ام کیو یا ماریس استفاده کنید که قدری خشک بوده اما قیمت ارزانی دارند.

برای طراحانی که به‌صورت حرفه‌ای مشغول به کار سیاه‌قلم هستند بهترین مارک مداد کنته می‌تواند پاریس باشد هرچند که برند کرتاکالر و فابرکاستل نیز کاملاً با آن همسطح بوده و حتی قیمت مناسب‌تری نیز دارند. هم اکنون این امکان برای شما فراهم شده که بهترین مدادهای کنته موجود در بازار را به‌صورت اصل از فروشگاه بزرگ پینسیل با بهترین قیمت خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *