لوازم و ابزار نوشتاری

بررسی گران‌ترین و بهترین خودکار در ایران

بهترین برند خودکار

خودکار و به‌طورکلی نوشت‌افزار، از اقلام پرطرفداری هستند که با تنوع بسیار زیادی به بازار عرضه می‌شوند و تشخیص بهترین خودکار در ایران کار دشواری است. برندهای زیادی، محصولات متنوعی را تولید و عرضه می‌کنند که دارای کیفیت‌ها و طبعاً قیمت‌های متفاوتی هستند. برخی از آن‌ها کیفیت مناسبی دارند؛ اما متأسفانه برخی دیگر، از کیفیت لازم برخوردار نیستند؛ به همین دلیل شناخت بهترین برندهای خودکار موجود در بازار نوشت‌افزار اهمیت زیادی دارد.

همچنین معیارهای متفاوتی برای یک خودکار خوب وجود دارد که در هنگام انتخاب و خرید این محصول باید موردتوجه قرار گیرد. علاوه بر کیفیت برای افرادی خاص، برند و ارزش مادی خودکار نیز حائز اهمیت است. پس اگر به آشنایی با بهترین خودکار در ایران و معیارهای شناخت بهترین خودکارها علاقه‌مندید، برای کلکسیون شخصی خود یا برای هدیه به فردی خاص نیاز به شناخت گران‌ترین خودکارهای موجود در ایران دارید، با ما همراه باشید.

معیارهای شناخت یک خودکار خوب

پیش از هر چیز در انتخاب و خرید یک خودکار، مانند هر محصول دیگری، سلیقه هر فرد در اولویت قرار دارد؛ اما معیارهایی نیز وجود دارند که بسته به کاربرد محصول، برای خرید بهتر به کمک خریدار می‌آیند. در خرید خودکار، روان‌نویسی، رنگ، بدنه استاندارد، طراحی جذاب و قیمت محصول موردتوجه است. چه برای نگارش روزانه باشد چه برای استفاده در روزهای مهمی مانند امتحان، روان نوشتن خودکار اهمیت زیادی دارد.

همچنین رنگی که چشم را خسته نکند و بسته به کاربرد خودکار، رنگ جذابی باشد در انتخاب یک خودکار دخیل است. بدنه استاندارد خودکار، بدنه‌ای است که از زاویه‌های مناسبی برخوردار باشد، به‌طوری‌که نه از دست لیز بخورد و نه انگشتان دست را با زویای تیز خود اذیت کند. درنهایت یکی از مهم‌ترین ملاک‌های خرید هر محصولی قیمت آن است که خوشبختانه در سال‌های اخیر برندهای ایرانی در کنار کیفیت قابل‌قبول، توانسته‌اند قیمت مناسبی را به مصرف‌کنندگان ارائه دهند.

بهترین خودكار در ايران

معیارهای متفاوتی وجود دارد که کیفیت یک خودکار را بالا می‌برد و با وجود برندهای مختلفی که امروز در بازار موجود هستند، ممکن است انتخاب یک خودکار خوب کاری ساده نباشد. در اینجا ما به بررسی برندهای مختلف خودکارهای ایرانی می‌پردازیم تا به شما در انتخاب بهترین خودکار کمک کنیم.

خودکار کیان

خودکار کیان برای اولین‌بار در سال 1393 با عنوان خودکار تمام ایرانی در اختیار مردم ایران قرار گرفت و به دلیل کیفیت مناسبی که ارائه داده، موردتوجه است. این خودکار با دو سایز نوک‌‌‌ 1 و 0.7 میلی‌متر عرضه شده و چهار رنگ اصلی (آبی، مشکی، قرمز و سبز) و شش رنگ فانتزی (بنفش، صورتی، نارنجی، آبی فیروزه‌ای، سبز فسفری و قهوه‌ای) دارد. با كيفيت مناسب و قيمت معقول، اين خودكار به‌عنوان يكي از بهترين خودكارها در ايران شناخته مي‌شود.

چهار رنگ اصلی خودکار کیان

خودكار پاپكو

برند ايراني پاپكو در سال 1363 كار خود را درزمينه توليد لوازم‌التحریر ايراني شروع كرد و به دليل كيفيت، تنوع و قيمت مناسب موردتوجه مشتريان قرار گرفت. يكي از محبوب‌ترين خودكارهاي اين برند مدل PX-003BP كه در چهار رنگ اصلي (آبي، مشكي، قرمز و سبز) توليد و عرضه مي‌شود. البته اين برند خودكارهاي رنگي نيز توليد مي‌كند كه با نام تجاري الوان در دسترس قرار گرفته است.

خودكار الوان برند پاپكو

بهترین برندهای موجود در بازار

برندهای بزرگی از خودکار در جهان وجود دارند که با کیفیت‌های متفاوتی تولید و به سراسر جهان عرضه می‌شوند. بسیاری از این برندهای خارجی به ایران نیز وارد می‌شوند که دارای کیفیت‌های متفاوتی هستند؛ اما برخی از دیگری محبوب‌تر هستند. در اینجا به بررسی برخی از این برندها می‌پردازیم.

خودكار فابرکاستل

اگر درباره‌ی بهترین خودکار در ایران صحبت کنیم، بدون شک برند آلمانی فابرکاستل طرفداران بسیاری دارد. فابرکاستل بیش از 250 سال پیش تأسیس شد و از شناخته‌شده‌ترین تولیدکنندگان لوازم‌تحریر در جهان است که محبوبیت زیادی در بسیاری از کشورهای دنیا دارد. این برند محبوب، خودکارهایی با کیفیت جوهر بالا و اندازه نوک‌های متفاوتی را در رنگ‌های متنوع تولید می‌کند که از جنس پلاستیک سبک هستند.

خودکار استدلر

استدلر نیز یکی از برندهای لوازم‌التحریر آلمانی محبوب در ایران است که بسیاری معتقدند می‌تواند بهترین خودکار در ایران از میان خودکارهای خارجی و با کاربرد روزانه باشد. این برند در سال 1835 میلادی کار خود را آغاز کرد و هم‌اکنون محصولات خود را به سرتاسر دنیا صادر می‌کند. در ایران مدل‌های متفاوتی از خودکارهای این برند در دسترس هستند که با طراحی و کاربردهای متفاوتی ساخته شده‌اند. این برند به دلیل تنوع رنگ محصولات، کیفیت بالای جوهر، تنوع در اندازه نوک خودکار توانسته شهرت و محبوبیت خوبی کسب کند.

گران‌ترین خودکارها در ایران

کلکسیونرهای بسیاری هستند که به خودکارهای گران‌قیمتی که از طلا یا از سنگ‌های گران‌قیمت ساخته شده‌اند علاقه داشته و برای مجموعه شخصی خود از برندهای معروف جهانی خرید می‌کنند؛ همچنین خودکارهای گران و خاص، گزینه‌ای مناسب برای هدیه دادن به افرادی خاص هستند. در اینجا به بررسی چند برند لوکس خودکار که در ایران موجودند می‌پردازیم.

خودکار پارکر

پارکر، برندی فرانسوی بوده که از سال 1888 میلادی محصولات متنوع و لوکس زیادی برای خریداران خاص خود تولید کرده است. خودکارهای این برند از 2.60 پوند تا 459.00 پوند قیمت‌گذاری می‌شوند. دوفولد پرستیژ نام یکی از خودکارهای این برند است که 443.00 پوند قیمت دارد. این خودکار با روکش طلای 23 عیار تزئین شده و در رنگ آبی جذابی عرضه می‌شود. گفته می‌شود خودکار پارکر، گران‌ترین خودکار در ایران است.

خودكار الوان برند پاپكو

خودکار دوفولد پرستیژ برند پارکر

خودکار کراس

کراس، برند خودکار آمریکایی است که در سال 1846 میلادی تأسیس و شروع به کار کرد. شهرت عمده این برند برای زمانی است که تولید محصولات این برند به چین واگذار نشده بود. این برند شهرت خود را مدیون هفت رئیس‌جمهور ایالت متحده آمریکا است که از خودکارهای آن استفاده کرده‌اند.

این برند جزو برندهای لوکس خودکار محسوب می‌شود. بسیاری معتقدند خودکار کراس تنها خودکاری لوکس است و کارایی خوبی نسبت به قیمت آن ندارد؛ بااین‌حال به نظر می‌رسد کراس یکی از گران‌ترین خودکارها در ایران است.

خودکار لامی

یکی از گران‌ترین و لوکس‌ترین خودکارهای موجود در بازار ایران، خودکار لامی است. لامی برندی آلمانی است که کار خود را از سال 1930 میلادی شروع کرد و به قلم نویسندگان شهرت دارد. لامی به دلیل طراحی‌های خاص و تنوع محصولات خود موردتوجه است و تفاوت قیمت بسیاری نیز در مدل‌های مختلف این برند به چشم می‌خورد.

یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های این برند، لامی آل‌استار است که 22.96 پوند قیمت‌گذاری شده است. این مدل در چهار رنگ مشکی، آبی، طوسی و بنفش طراحی شده و نوک استیل ضدزنگ دارد. شاید بتوان این خودکار را لوکس‌ترین و بهترین خودکار در ایران به شمار آورد.

خودکار دوفولد پرستیژ برند پارکر

خودکار مدل آل‌استار برند لامی

کلام آخر

معیارهای متفاوت و زیادی برای تشخیص بهترین خودکار در ایران وجود دارد. از برندهای مختلف تا کیفیت و قیمت در این ارزش‌گذاری دخیل هستند. برندهای کیان، پاپکو و پنتر سه برند شناخته‌شده ایرانی درزمینه تولید خودکار هستند که کیفیت و قیمت مناسبی را در محصولات خود ارائه می‌کنند.

از برندهای غیر ایرانی محبوب در ایران بدون شک فابرکاستل و استدلر هستند که متأسفانه به دلیل نوسانات بازار، این روزها قیمت‌های بسیار بالایی دارند؛ اما کیفیت بالای آنان انکارناپذیر است؛ همچنین اگر به خودکارهای لوکس موجود در ایران که با قیمت‌های بسیار بالایی برای افرادی از طبقات اجتماعی خاصی عرضه می‌شوند نگاهی داشته باشیم، برندهای پارکر، کراس و لامی از برندهای لوکس موجود در ایران هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *